Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je někdy lásky příliš?

Dnes ráno jsme se se synem nemohli od sebe odtrhnout. Bylo to ve školce. Chtěl se loučit, objímat. Z okna mi pak ještě dlouho mával. Je to v pořádku?

Za normálních okolností určitě ano. Je správné, když mezi rodiči a dětmi existuje pevné pouto lásky. Jenže v našem případě není pondělí obyčejným pracovním dnem. Je to den, kdy náš syn po týdnu opouští jednoho rodiče. Ze školky ho už vyzvedává ten druhý. Syn mne tedy celých 7 dnů neuvidí. A ví to. Žije ve střídavé péči.


Za normálních okolností určitě ano. Je správné, když mezi rodiči a dětmi existuje pevné pouto lásky. Jenže v našem případě není pondělí obyčejným pracovním dnem. Je to den, kdy náš syn po týdnu opouští jednoho rodiče. Ze školky ho už vyzvedává ten druhý. Syn mne tedy celých 7 dnů neuvidí. A ví to. Ví, že žije ve střídavé péči.
Minulý týden jsme spolu prožili krásný prázdninový týden. Ve školce byl jen v pondělí. V úterý a čtvrtek byl krátce u babičky, abych mohl aspoň trochu pracovat. Pak jsem měl prakticky volno a trávil čas jen s ním. Byli jsme na výletě v Moravském krasu, povozili se na lodičkách a prošli jeskyni. Sám jsem tam byl ve svých 38 letech prvně. Konec týdne a neděli jsme věnovali přípravě akvária. Je neuvěřitelné, jaká fůra zajímavé práce a nových myšlenek to pro šestiletého kloučka je. V sobotu ho chtěla jeho maminka na oslavu, takže jsem jí ze soboty do neděle samozřejmě uvolnil.
Syn mne má za to všechno rád. Je to tak opojný pocit, že ani teď v práci, krátce po rozloučení ve školce, nemůžu nahodit řemen a pustit se do práce. Přemýšlím o tom, že potřebuju, aby měl hodně rád i svou maminku. Aby se za ní víc těšil a se mnou se loučil snadněji. Možná bych se měl i já brzdit a být na něho víc "zlý". Jenže to mi nějak nejde. Jsem přirozený, i já ho dokážu okřiknout a plácnout po zadku. Nerozmazluji ho. Dělám něco špatně? Myslím, že ne. Už asi tři a půl roku snáší střídání rodičů tak snadno, jako přeběhnutí ulice. Žádný stres, pláč, nic takového se nekoná. Všichni ho chválí a může být prý vzorem i mnohým dětem z úplných rodin. Mohu být pyšný, říká paní učitelka. Dopadlo to dobře. Už by mne asi neznal, pokud by tehdy soud střídavou péči nenařídil. Přišel by o hodně. Tatínka, babičku, dědečka, bratrance a sestřenice, kterých má požehnaně. Možná bych se s ním neviděl ani jednou za těch 14 dní o víkendu, jak chtěla jeho maminka. Mnoho mužů svoje dítě nevidí měsíce. Dítě náhle v pátek onemocní, aby v pondělí bylo už zase zdravé. Stát s tím nic nedělá. Tuto zimu bychom se asi neviděli skoro vůbec, byl dlouho nemocný...
Můžu si tedy stěžovat? Asi ne. Už dávno si ve školce hraje, myslí na maminku, popovídá jí nadšeně o rybičkách a o tom, co jsme spolu dělali, ona zaskřípá zubama a týden uběhne, jako voda. Teď mě napadlo, snad to akvárium neteče. Vlastně, i já si se synem plním svoje dětské sny. A zřejmě i proto mi to jde s klukem tak snadno...

Prožili jsme spolu krásný prázdninový týden. Ve školce byl jen v pondělí. V úterý a čtvrtek byl krátce u babičky, abych mohl aspoň trochu pracovat. Pak jsem měl prakticky volno a trávil čas jen s ním. Byli jsme na výletě v Moravském krasu, povozili se na lodičkách a prošli jeskyni. Sám jsem tam byl ve svých 38 letech prvně. Konec týdne a neděli jsme věnovali přípravě akvária. Je neuvěřitelné, jaká fůra zajímavé práce a nových myšlenek to pro šestiletého kloučka je. V sobotu ho chtěla jeho maminka na oslavu, takže jsem jí ze soboty do neděle samozřejmě uvolnil.

Syn mne má za to všechno rád. Je to tak opojný pocit, že ani teď v práci, krátce po rozloučení ve školce, nemůžu nahodit řemen a pustit se do práce. Přemýšlím o tom, že potřebuju, aby měl hodně rád i svou maminku. Aby se za ní víc těšil a se mnou se loučil snadněji. Možná bych se měl i já brzdit a být na něho víc "zlý". Jenže to mi nějak nejde. Jsem přirozený, i já ho dokážu okřiknout a plácnout po zadku. Nerozmazluji ho. Dělám něco špatně? Myslím, že ne. Už asi tři a půl roku snáší střídání rodičů tak snadno, jako přeběhnutí ulice. Žádný stres, pláč, nic takového se nekoná. Všichni ho chválí a může být prý vzorem i mnohým dětem z úplných rodin. Mohu být pyšný, říká paní učitelka. Dopadlo to dobře. Už by mne asi neznal, pokud by tehdy soud střídavou péči nenařídil. Přišel by o hodně. Tatínka, babičku, dědečka, bratrance a sestřenice, kterých má požehnaně. Možná bych se s ním neviděl ani jednou za těch 14 dní o víkendu, jak chtěla jeho maminka. Mnoho mužů svoje dítě nevidí měsíce. Dítě náhle v pátek onemocní, aby v pondělí bylo už zase zdravé. Stát s tím nic nedělá. Tuto zimu bychom se asi neviděli skoro vůbec, byl dlouho nemocný...

Můžu si tedy stěžovat? Určitě ne. Už dávno si ve školce hraje, myslí na maminku a na to, jak jí popovídá o rybičkách a o tom, co jsme spolu dělali. Týden uběhne, jako voda. Teď mě napadlo, jestli to akvárium neteče. Vlastně si i já se synem plním svoje dětské sny. A snad i proto nám to spolu tak jde.

Psáno pro server psychologie.cz

Článek je smyšlený, podoba se skutečnými postavami je čistě náhodná

Autor: Petr Cihlář | pondělí 21.3.2011 12:28 | karma článku: 23,05 | přečteno: 2990x
  • Další články autora

Petr Cihlář

Herec Alec Baldwin nikoho nezastřelil

Novinové titulky na mne dnes celý den křičí, že oblíbený herec Alec Baldwin někoho zastřelil. Není to pravda.

22.10.2021 v 15:01 | Karma: 30,81 | Přečteno: 1691x | Diskuse| Média

Petr Cihlář

Harry a Meghan jinak

Myslím, že nejsem sám, kdo si to myslí, ale zatím jsem neviděl nikoho, kdo by to napsal. Možná mi to také smažou.

9.3.2021 v 8:32 | Karma: 37,20 | Přečteno: 1833x | Diskuse| Společnost

Petr Cihlář

Běžte s genderem někam

Feministky, běžte už s tím genderem někam. Jsem chlap a mám rád ženský. Budu jim koukat na zadek, dělat decentní narážky, aby věděly, že mám zájem nebo prostě jen proto, aby je to potěšilo.

9.3.2020 v 10:35 | Karma: 44,26 | Přečteno: 2871x | Diskuse| Společnost

Petr Cihlář

Novinky ukradly Klausovi feminismus

Media ovlivňují veřejné mínění. Podívejme se, jak se s projevem exprezidenta Klause na sněmu Trikolory vypořádaly Novinky

28.9.2019 v 21:10 | Karma: 30,12 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Politika

Petr Cihlář

Vážený pane Drahoši

Všechno znal, všechno uměl, na všechno si troufal. Skoro všichni ho podporovali a přimlouvali se za něho. Zdál se být ideálním kandidátem. Cestu měl zametenou. Než si to pokazil sám.

30.1.2018 v 7:59 | Karma: 41,28 | Přečteno: 2091x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!