Sedm let střídavky, "odborníkům" navzdory

27. 04. 2015 12:38:25
Takto nějak začala před lety naše střídavá péče. Advokátům navzdory. A navzdory "odborníkům" trvá doposud přesto, že byla nařízená a "z donucení".

Nevěděl jsem, že uspěji, ale chtěl jsem mít čisté svědomí, že jsem udělal všechno pro zachování jeho klidu a podílu otce na jeho výchově. Střídavá péče byla jedinou šancí. Skloubit péči s prací nebylo snadné, hodně jsem zhubl, ale bylo to nejlehčí rozhodnutí, které jsem v životě udělal . Neměl jsem totiž na výběr. Synova maminka se od počátku snaží domoci zrušení střídavky nařízené proti její vůli. Nezdraví mne, o všem rozhoduje sama a staví mne před hotovou věc. Mám daleko k rovnoprávnému rodiči. Přesto vím, že tu pravou bitvu, která je v hlavě syna, vyhrávám já. Svým chováním škodí jen sama sobě. On ví, že jsem ho, ani maminku nikdy netýral, že jsem tím, kdo ustupuje a snaží se o smír a komunikaci. Už nepomůže ani manipulace a až mu bude 18, nedomůže se ničeho maminka ani soudně.

A co se stane do té doby? Jsem vděčný za každý nový den se synem, který je pro mne nečekaným vítězstvím a štěstím. A syn? Dělá nám radost. Přeje si, aby to zůstalo tak, jak to je. Je šikovný a výborně se učí. Zachování střídavé péče nám doporučují i soudní znalci určení soudem. Kdo říká, že střídavá péče nemůže bez výborné komunikace rodičů fungovat a dítě v ní dobře prospívat, ten lže . Střídavá péče komunikaci zlepšuje, protože k ní rodiče nutí. Říkám to s plným vědomím člověka, který svým tvrzením nemá co získat a naopak si škodí. Poštvávám proti sobě vlivné. Splácím však dluh těm předemnou, kteří cestu prošlapávali, ale k cíli nedošli.

Myslím i na pana Jiřího Fialu a ostatní vítěze mezinárodního soudu, s jehož rozsudky si ČR vytírá zadek. Je absurdní, že by česká justice více ocenila otce, který se na svoje děti vykašlal. Nevěřte "odborníkům", kteří jsou placení z dotací za údajnou pomoc dětem a obětem domácího násilí. Není pravda, že čeští otcové nechtějí v tam velkém rozsahu platit alimenty, že nechtějí pečovat o děti, že chtějí jen ženy týrat. Je pravda, že česká justice je obecně nespravedlivá, straní ženám. Sociálka obecně zastupuje zájmy matek, svoje vžité předsudky povýšila nad zákon. Z dětí se stal prostředek obchodu. Dětské skupiny, Klokánky nebo pěstouni? Za vším hledej dotace, příspěvky, granty i norské fondy. Několik let už jdeme norskou cestou. Problém není jen za hranicemi, ale na našich sociálkách, soudech a úřadech, které ani po 15 letech od jejího uzákonění, tuto v zahraničí využívanou formu péče ignorují. Trpí tím naše děti.

Děkuji rozumným lidem, kteří se snaží pomoci dětem k oběma rodičům, ačkoliv z toho taky většinou nic nemají, jen problémy. Moje myšlenky a podpora patří panu Otakaru Zatřepálkovi, kterému by syn za tolerance úřadů protiprávně unesen až na "daleké" Slovensko, kde je bez kontaktu s otcem držen již řadu měsíců, neřkuli let. Seznamte se s jeho případem, i když je jen jedním z mnoha.

Jsem naivní, když si myslím, že by mohli otevřít oči i ti, kdož na vlastní kůži neprožili. Arogance moci, absurdní nespravedlnost, blbost a lenost některých úředníků je totiž těžko uvěřitelná. Kde je dítě a jeho zájem? Pokud ho máte ještě v náručí, držte ho pevně a užívejte si to. Stojí to za to. Ale nezapomínejte na ostatní, kteří tolik štěstí neměli.

Autor: Petr Cihlář | pondělí 27.4.2015 12:38 | karma článku: 28.81 | přečteno: 3074x

Další články blogera

Petr Cihlář

Herec Alec Baldwin nikoho nezastřelil

Novinové titulky na mne dnes celý den křičí, že oblíbený herec Alec Baldwin někoho zastřelil. Není to pravda.

22.10.2021 v 15:01 | Karma článku: 30.71 | Přečteno: 1675 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jan Pražák

Jak jsem prchl z postele do skříně

Jaro bylo v plném proudu, já se pilně připravoval na maturitu a byl jsem beznadějně zamilovaný. O to víc, když objekt mé lásky spolužačka Blanka na sklonku zimy podlehla mým svodům a dala mi vše, co jen může holka klukovi dát.

19.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Ladislav Jakl

Extremistou snadno a rychle

Co musí udělat člověk, aby se dnes stal extremistou? Nemusí dělat vůbec nic. Dokud chodí stejně jako ostatní normálně po nohou, nikomu na něm nepřipadá není nic divného.

19.3.2024 v 13:24 | Karma článku: 22.19 | Přečteno: 235 | Diskuse

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 12.20 | Přečteno: 319 | Diskuse

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka...Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma článku: 10.70 | Přečteno: 141 | Diskuse

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 13.12 | Přečteno: 489 | Diskuse

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...