Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N17a87t44a42š74a 36K18r82a57t49o72c91h81v84í57l80o35v98á 1426756921420

Já patřím k těm matkám, které by s radostí se střídavou péčí souhlasily (ano, zřejmě jich moc není). Tatínek nechtěl (a to už zas tak výjimečné není). Podle logiky blogu a zastánců střídavky měl být soudem ke střídavé péči přinucen - měl kde bydlet, vydělával dvakrát víc než já, bydlíme ve stejném městě...

+3/0
18.6.2014 16:11

O50t52a 58J39e46l98í67n67e45k 8501798780465

Je to smutné, ale pokud některý rodič nemá o výchovu zájem, tak ho k výchově nedonutíš, ať je to matka či otec, a v tom případě je výhradní péče pochopitelně na místě :-/

0/0
24.6.2014 16:17

M80i75l22a18d82a 13S89o70u13č98k46o19v37á 5456278326701

Za prvé si opravte název článku, protože alimenty nejsou výživné, byť laikové jim tak říkají. Alimenty jsou v podstatě apanáž bývalému partnerovi-partnerce, na děti se platí výživné. Je pravda, že při střídavé péči se řeší výživné jinak než u běžné péče jednoho z rodičů a je pravda, že jsou muži, kteří chtějí co nejmenší výživné, klidně budou horovat i pro střídavou péči, jen aby nemuseli platit víc, i když ve skutečnosti nemají až tak velký zájem se o dítě starat polovinu času. Spoustu lidí (fanatických zastánců střídavé péče) nenapadne, že ženy se brání střídavé péči ne kvůli penězům, ale proto, že nechtějí, aby jejich děti žily jako kočovníci. Přiznejme si, že střídavá péče není vhodná jako norma pro všechny děti po rozvodu a rozhodně někdy může udělat víc škody než užitku. Ne každý rodič chce, aby jeho dítě muselo střídat domov, a proto odsuzuje střídavou péči.

+5/−3
15.6.2014 17:29

O95t32a 44J74e47l90í82n45e89k 8181258890135

Jak chceš jinak řešit případ, kdy oba rodiče mají po rozvodu zájem o výchovu dětí? Budete se soudit až do plnoletosti dětí? 8-o

Nebo ustoupíš a přistoupíš na výhradní péči tvého exmanžela? 8-o

Nebo se budeš i se svými rodinami střídat v "dětském" bytě i se svými novými partnery a dětmi? 8-o

Nemůžu si pomoct, ale zdaleka nejrozumnější porozvodové uspořádání pro tento případ mi jednoznačně připadá společná péče a hned po ní střídavka R^

0/0
24.6.2014 16:24
Foto

O31t21a12k48a76r 15S22e90k59l 4711123715460

Problémy s případnou střídavou péčí jsem se svými dětmi chválabohu neměl. Takže by mne  jen zajímalo , jak se to provádí třeba v případě vzdálenějších bydlišť (ex)partnerů . To mají potom děti dvě školy (školky) , dvoje kamarády ....?

Srovnání je to snad až nepatřičné, ale... Když máte třeba automobil ve "střídavé" péči dvou řidičů , většinou brzy začne trpět jeho technický stav . Nikdo nedělá opravy , výměnu oleje a pod. - spoléhá se na toho druhého....;-(.

+2/−1
15.6.2014 7:17
Foto

P53e22t29r 18C62i50h44l74á53ř 6569435716422

Pokud jeden z rodičů vynakládá prokazatelně víc, není problém obrátit se na soud, aby upravil výživné. Dále si nedovedu představit, že bych dítěti třeba nekoupil boty, nechal ho chodit bosé s tím, že mu boty má koupit matka. Často to končí tak, že má dítě věci dvojmo. Ve Vašem přirovnání, auto je na údržbě 2x častěji, nikoliv vůbec. Ale nevyplatí se to dvojmo, tímto střídavá péče nutí rodiče ke komunikaci a dohodě.

0/0
15.6.2014 10:15
Foto

J83a38n71a 91M94a74j79o10v76á 4345162886683

Poctivě nad tím, co píšete, přemýšlím a myslím, že to tak spíše není. Rodiče se buď domluví a některé věci řeší spolu, nebo si role rozdělí (jeden řeší fotbal a druhý rovnátka), nebo toho zůstane na jednom z nich tak nějak víc. (Pak se může obrátit na soud, na rozdíl od p. Cihláře jsem k soudním rozhodnutím skeptická a lépe se od soudů, byť osobní zkušenost mám spíše dobrou, držet dál). Ale tak je to i v párovém životě.

Většinu věcí mají děti prostě dvakrát a (stejně jako v párovém životě) si vybírají, co od kterého rodiče chtějí.

+1/0
15.6.2014 10:38
Foto

O22t19a78k45a60r 42S13e11k46l 4701253805540

ad/ JM

Souhlasím s Vaší verzí , že děti mají věci v případě střídavé péče spíše dvakrát než vůbec. Je to asi i tom , že na střídavou péči asi přistoupí inteligentní a slušní rodiče, kterým to prostě jen spolu nevyšlo.

Co ale s tou školou (-kou) ? A kamarády ? Mít jednu "sadu" v Praze a druhou dejme tomu v Pardubicích ? Děti jsou většinou více adaptabilní a přizpůsobí se, ale přesto by to asi psycholog moc nedoporučil. Navíc, kdyby se to rozšířilo , tak by to asi i dělalo logistické a administrativní problémy ve školách. Při rozvodovosti v ČR !

+1/0
15.6.2014 10:59
Foto

J73a54n37a 77M63a68j76o43v30á 4825292666763

Jo vidíte, na to jsem zapomněla reagovat - za sebe se SP mimo okruh jedné školy nesouhlasím (možná by šla u předškoláků, ale tam nemám zkušenost). Ústavní soud má nepochybně své důvody, ale za sebe bych se opravdu přimlouvala za to, nechť v blízkosti jedné školy prostě rodiče, pokud chtějí střídat, žijí.

+1/0
15.6.2014 11:53

M36a90r45t75i86n 23J29i93r38o35u94s18e95k 7116675415468

Ptal se někdo dětí, jak na střídavou péči koukají ony? Nejsou náhodou rukojmími neustále mezi sebou bojujících rodičů? Je v pořádku je neustále vytrhávat ze zaběhnutého řádu?

+5/−3
15.6.2014 0:29
Foto

A67l56e21š 49H10o35d71i98n69a 9470219358904

Zaběhnutý řád je mít otce a matku. Cti otce svého i matku svou...

+3/−1
15.6.2014 1:00

J35i59ř77í 82L15i21e65t70a82v12e61c 8603459293429

Tak proč jste opustil matku svého dítěte?

+2/−1
15.6.2014 7:56
Foto

A68l66e66š 18H11o82d25i72n55a 9360369648724

Proč se ptáte podjatě na něco, co jsem neudělal?

+2/0
15.6.2014 9:14

J76i27ř74í 17L68i46e98t45a39v23e94c 8563759753839

Při rozchodu je vždy vina na obou, nikdy to není o jednom špatném a druhém zlém. A za tím si stojím.

+2/−1
15.6.2014 12:00
Foto

J53a58n88a 64M16a39j39o12v79á 4135332186203

Jojo, jeden špatný a druhý zlý. To jste trefil :-).

0/0
15.6.2014 12:02

J86e31r55o78n56ý91m 92K65o36p53l 1914987295959

TOTO NENÍ PRAVDA A ZA TÍM SI STOJÍM. Často se jeden snaží zachránit rodinu, ale pokud je ta druhá bez vztahu k rodině a rodinnému životu, tak to nejde.

0/0
23.7.2014 11:13
Foto

J53a71n61a 35M16a40j28o95v47á 4705582426473

Martine, mohu potvrdit, že děti se někdo ptá v zásadě pořad. Skoro si myslím, že na ně systém přenáší az příliš velkou část odpovědnosti a není to vždycky dobře.

+2/0
15.6.2014 8:06
Foto

K11l78á67r35a 18T17ů96m58o55v50á 2413494567698

Asi záleží na konkrétní situaci. Na tohle nepůjde udělat univerzální návod...

0/0
15.6.2014 10:06

O41t47a 31J86e54l61í51n33e22k 8111908500155

Já se ptal děcek celkem často, jak jsou spokojeni se střídavkou a naštěstí jsou děcka už 8 let nechtějí nic měnit :-)

Ale zajímalo by mě, kolik matek s výhradní péčí se ptá svých dětí, jestli nechtějí místo výhradní péče střídavku? Rád bych se mýlil, ale obávám se, že minimum Rv

+1/−1
24.6.2014 16:15
Foto

V72e98r46o65n85i61k46a 36V18a88l81í57k18o12v34á 5373767835643

Pane Cihláři, v zásadě s Vámi souhlasím. Mnoho otců asi slíbí kvůli střídavé péči i vyšší výživné...

Také jsem souhlasila se společnou péčí, mj. i proto,  aby měly děti vše, co potřebují (otce měly i bez toho - chodily k němu, kdykoli chtěly i bez soudu). Říkala jsem si, že to tak pro ně bude asi lepší, i když se mi to uspořádání nelíbilo.

 A pak jsem si to dva roky vyčítala. Pěkný večer.

+1/0
14.6.2014 23:54
Foto

P49e94t54r 94C77i70h62l89á55ř 6779655666432

Vidíte. A já si nevyčítám ani jeden jediný den už skoro 7 let, co máme střídavou péči nařízenou proti názoru maminky. Nevyčítám to proto, že se našemu dítěti daří dobře, kldině spí, ráno si zpívá a přeje si, aby to tak zůstalo

+6/−3
14.6.2014 23:59

V66i11l33é59m 18K84o55s 4872198431324

Nemůžete to prosím nějak rozvést? V čem byl problém? Děkuji

+2/0
15.6.2014 0:48

R57a49d38o46s58l27a94v 45K26l35a11u20d28a 5144688944322

Máte zvláštní představu o fungování světa.... Takže dítě musí být automaticky u matky a střídavá péče je jeji vstřícný krokRv

+2/0
15.6.2014 7:25
Foto

V71e90r58o51n32i47k90a 17V78a74l29í91k38o76v40á 5603327465383

Pro pana Kose:

Zcela konkrétní být nemohu. Ale budiž: dcera měla potíže ve škole, špatně spala, bolelo ji břicho... syn se díky pendlování začal také pěkně flákat.

Nejsou jen peníze, důležitá je také psychika a zdraví dětí. Pokud se rodiče nejsou schopni dohodnout na jakékoli konkrétní záležitosti (k tomu stačí neochota jednoho rodiče, nemusí to být matka, která se střídvkou nesouhlasí)  a očekávají, že to za ně vyřeší soudy a právníci, může střídavka udělat mnoho škody.

Pokud se rodiče na střídavé péči dohodnou a matka souhlasí, je to jejich věc.

+3/0
15.6.2014 10:38
Foto

J41a26n40a 38M81a30j49o17v65á 4905152546493

Vy víte o nějaké střídavce, kde nesouhlasil otec?8-o

+2/0
15.6.2014 10:40

A88n32n26a 28R84a79d35o11v47á 8384797527759

Já jsem to pochopila tak, že matka, která nechce střídavou péči, nemusí být tím, který není ochotný se dohodnout na konkrétních věcech ohledně dítěte.

+2/0
15.6.2014 14:36
Foto

J53a87n58a 69M58a95j66o39v63á 4165402626753

Asi tomu nerozumím - či je konkrétnější než způsob kontaktu s dětmi??

0/0
15.6.2014 14:42

A31n81n39a 35R25a72d29o79v12á 8154597227759

Tak třeba kolikrát denně si čistit zuby, kdy dělat úkoly (nebo vůbec je dělat), trénovat logopedii, kdy by měly děti jít spát, aby ve škole neusínaly... až po nechození na slunce, když dítě bere ATB.(zní to jako samozřejmosti, na které dbá každý rodič...bohužel znám případ z blízkého okolí, kde tyto a další věci, jedna strana "neřeší"). Myslím, že paní Valíková měla na mysli mj. také záležitosti kolem režimu dětí, nejednotnost výchovy.

+2/0
15.6.2014 20:11
Foto

J51a21n37a 93M86a60j85o15v75á 4615582946413

No a jaký má smysl se o tom bavit, když je dítě jen u matky? 

A ze zkušenosti - děti si nejednotnost výchovy dokážou krásně rozložit. Prostě máma je nějaká, táta nějaký. Ze začátku z toho byl manžel poměrně nejistý - děti (teď už jen jedno) u nás mají přísnější režim i nějaké ty povinnosti a ač se snažil o postupný přechod, nebylo to nic jednoduchého. Desítky dotazů, proč musí to či ono (třeba v určenou hodinu spát). Desítky hodin vysvětlování, protože s většími dětmi už to nejde jinak než dohodami. Ptáte se, jestli to jde tehdy, když jedna stana neřeší? Jde. Mohu to podepsat svou vlastní B-. Bohužel.

+1/0
15.6.2014 21:07

A19n86n19a 34R26a84d64o18v57á 8524707217229

Pokud je o tom řeč, tak je asi předpoklad, že není/nebude jen u matky, ne?

Nevím jaký jste měla s manželem rozchod Vy (a samozřejmě mi do toho nic není), ale zřejmě nebyl "na nože", protože to byste se asi nedohodla ani postupně (a o tom myslím právě paní Valíková píše). Navíc pokud někomu nedojte že svým "nemusecím" přístupem (dosaďte si zde ty výše zmíněné konkrétní příklady a nečtěte to jako "nejistý otec občas zapomene", toto tam probíhalo "natvrdo" celou dobu co byly děti u "jedné strany"-nebyla to sice SP, ale byly tam častěji, než nějaké dva víkendy v měsíci, což už napovídá to, že v době kdy chodily do školy) vlastním dětem škodí, tak už to je samo o sobě na pováženou... Je mi líto, ale snad jen nesoudný optimista by si mohl myslet, že kdyby tam byli co 14 dní, že by se to změnilo k lepšímu....

0/0
18.6.2014 19:58
Foto

J16a32n95a 50M81a97j57o81v53á 4555122696283

Existenci finančního "výpalného" za SP musím bohužel potvrdit :-(

+4/−1
14.6.2014 22:57

J78a76n 69N55o30v80o40t83n63ý 6410697779884

Paušalizací ničemu neprospějete ani vy, ani autor.

+2/−1
14.6.2014 23:07
Foto

P73e56t67r 93C67i65h81l73á54ř 6629195346782

nepíšu, že každá, ale že každá druhá. Zjednodušuji jen v názvu článku. A to se dá myslím pochopit

+1/−1
14.6.2014 23:09
Foto

J59a46n58a 64M41a17j63o96v16á 4875472126313

Nebude jich tolik-to procento bude spíš malé-jen je prostě hodně vidět a slyšet.

+1/0
14.6.2014 23:16
Foto

K89l80á38r51a 90T36ů72m92o34v11á 2243594877468

R^Extrémy jsou vždycky vidět nejvíc. Ty dobré i ty špatné.

+1/0
15.6.2014 10:06
Foto

J87a54n34a 23M60a30j51o31v92á 4355982106623

Jen potvrzují na základě konkrétní zkušenosti.

+1/0
14.6.2014 23:14



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.