Petr Cihlář

Sedm let střídavky, "odborníkům" navzdory

Takto nějak začala před lety naše střídavá péče. Advokátům navzdory. A navzdory "odborníkům" trvá doposud přesto, že byla nařízená a "z donucení".

27.4.2015 v 12:38 | Karma: 28,91 | Přečteno: 3078x | Diskuse| Ostatní

Petr Cihlář

Ty děcka už všechno mají, co jim mám furt kupovat? Nic!

Klid a pohoda nebo nervy, stres a vítr v peněžence? Čím jsou Vánoce pro vás? Jsou tím, čím chcete, aby byly? Musím kvůli dětem, namítnete. Všechno špatně.

18.12.2011 v 14:58 | Karma: 17,35 | Přečteno: 1695x | Diskuse| Ostatní

Petr Cihlář

Je den otců dnem zločinců?

Dnes je den otců. Kolik z nás o tom svátku vůbec ví? U příležitosti dne matek se v naší mateřské školce koná dětské představení maminkám. Děti zpívají písničky o maminkách a maminkám, které jsou letáčkem z nástěnky dlouho předem zvány.

19.6.2011 v 11:13 | Karma: 21,37 | Přečteno: 1459x | Diskuse| Ostatní

Petr Cihlář

Rybička za všechny prachy

Na okamžik, kdy se stanu akvaristou jsem se připravoval celý život. Tím, že jsem akvárium vždy chtěl. Možná mne lákala představa stát se těm malým závislým tvorům bohem, který stvořil jejich svět a rozhoduje o jejich bytí.

22.4.2011 v 12:20 | Karma: 14,59 | Přečteno: 1883x | Diskuse| Ostatní

Petr Cihlář

Myšlenky o výchově

Dlouho jsem přemýšlel, jestli moje subjektivní názory na výchovu dětí patří na tento blog. Je snadné je odmítnout s tím, že každé dítě a situace jsou jiné a tudíž, že závěry, ke kterým svou vlastní zkušeností docházím jsou pro vetšinu čtenářů neupotřebitelné. Nakonec jsem se rozhodl napsat. I když karmu mi to nepřinese věřím, že se najde pár rodičů, kterým moje věty příjdou užitečné a dokáží něco z toho využít při výchově a zvládnutí vlastních dětí. Předesílám, že nemám patent na rozum, zatím jsem žádné dítě nevychoval a stále se to učím. Svoje názory dávám na pranýř a budu si vážit kritiky zkušenějších v diskusi.

27.8.2010 v 23:21 | Karma: 17,59 | Přečteno: 1803x | Diskuse| Ostatní

Petr Cihlář

Význam rodičovství a střídavá péče

Každý kdo se stane rodičem mi dá za pravdu, že rodičovství člověka významným způsobem změní. Uvědomí si tíhu zodpovědnosti vůči nevinnému a bezbrannému malému tvorovi a pocítí jeho očekávání. Dítě totiž rodiči od narození bezmezně důvěřuje a spoléhá na něj, aniž zkoumá jeho minulost, poměry a rodičovské předpoklady. Toto vědomí je pro rodiče velmi zavazující a motivující a je motorem v kvalitativním skoku v jeho morální vyzrálosti. Každý kdo se stane rodičem mi dá za pravdu, že rodičovství člověka významným způsobem změní. Uvědomí si tíhu zodpovědnosti vůči nevinnému a bezbrannému malému tvorovi a pocítí jeho očekávání. Dítě totiž rodiči od narození bezmezně důvěřuje a spoléhá na něj, aniž zkoumá jeho minulost, poměry a rodičovské předpoklady. Toto vědomí je pro rodiče velmi zavazující a motivující a je motorem na cestě k morální vyzrálosti.

16.8.2010 v 2:31 | Karma: 14,92 | Přečteno: 2398x | Diskuse| Ostatní