Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A56l72e66š 86H64o49d21i50n23a 9170359128454

Článek je hodně odfláknutý, ty gramatické chyby a překlepy bijí do očí. Hází tak špatné světlo na obsah, který je už tradičně výborný.

0/0
27.4.2015 23:16
Foto

V21l86a61s11t41a 43J18u46r75á73k75o58v61á 9206683280634

Nevím, ale já mám zkušenost, že soud stranil od prvopočátku mému bývalému.

0/0
27.4.2015 16:44

O59l50g58a 65P41a68v90l14í29k89o20v35á 6304438447382

Napsal jste článek o tom, že jste šťastný, že se vám podařilo prosadit střídavou péči. Všechno ostatní, co posuzujete vašima očima za jiné účastníky této péče, je jen váš pohled a bylo by dobré, kdyby jste si to uvědomil

+4/0
27.4.2015 15:18
Foto

P93e16t89r 17C13i41h74l51á67ř 6809985906372

Já nejen svou střídavku mám, ale taky se problematice dlohodobě věnuji. Už mnoho let. Studuji podobné případy, zastupuji jiné rodiče. Neopírám se jen o vlastní zkušenost. A i kdyby. Je to nezpochybnitelnž fakt, ktery by si měli ostatní teoretici v této diskusi uvědomit. A Vy také

+2/−1
27.4.2015 15:58

O13l38g51a 32P58a57v84l53í78k78o27v70á 6954228527962

Mrazí mě ...

+2/0
27.4.2015 16:11

S21y54l39v41a 29Š67p14o77r20k59o27v74á 9166979600694

a jak jste přišel na to, že tu diskutují jen teoretici? Navíc - vy jste také teoretik - nebo jste snad vystudoval psachologii?

+1/0
27.4.2015 16:37

M10a76r26t61i68n 12K70a85v59k84a 4246361722462

Sedm let psychického teroru dítěte.....to je úspěch.

+4/−3
27.4.2015 14:27
Foto

J17i29ř31í 54H56e35r69m59á17n44e34k 4726222982390

To dítě taky podle toho vypadá. Já bych takovou fotku rozstříhal a spálil v kamnech.

+1/−2
27.4.2015 14:32
Foto

P19e46t80r 28C57i70h29l95á90ř 6379185826532

Další chytrej :-)

+1/−1
27.4.2015 14:34
Foto

J80i44ř53í 76H15e72r52m97á52n61e50k 4346102502680

Ono jich je, že?

0/−2
27.4.2015 14:35
Foto

V80l36a95d89i71m55í49r 47K42r17o24u75p87a 8337408261482

Spíše další, co si myslí, stejně jako třeba já, že střídavka znamená prohru dítěte a výhru rodičovské sebestřednosti...

+2/0
27.4.2015 15:00
Foto

P51e25t77r 72C90i56h66l48á55ř 6419655846402

Místo toho byste navrhoval co? Jako pseudopsycholog Klimeš, aby otec pro dítě zemřel a zapomněl na na dítě, nikoliv však na posílání aliementů? Já mám být sebestředný, když jsem dítě o matku nepřipravil, ani nechtěl? Máte děti? Dokážete si představit, že byste kvůli rozhodnutí Vaší ženy ze dne na den přestal vídat a vychovávat? Pokud děti nemáte, nemáme se o čem bavit, protože to nedokážete pochopit.

+4/−1
27.4.2015 15:12
Foto

V92l57a29d59i24m63í41r 27K21r96o40u95p21a 8697908961642

Teď jste si trochu naběhl...;-D Mám dvě děti, jedno už pětadvacetileté (dceru) z prvního manželství. Prostě jsme se s bývalou manželkou dohodli na kontaktu dobrovolném pro všechny strany, a vyrostla nám sebevědomá ženská. Nejste sám rozvedený, ani jediný, který po rozvodu řešil svůj vztah ke svému dítěti a jeho matce. I když Vy si to podle všeho namlouváte...:-)

+2/0
27.4.2015 16:06

J74a22r45d12a 82C83h71o94v89a78n38e50c 6261245833629

Slušní lidé se nerozvádějí. Nemají žádné děti z prvního manželství. Nemusí se dohadovat na nějaké dobrovolném či nuceném styku rodiče s dětmi.

Vy nejste slušný člověk, protože jste se rozvedl a ještě se tím chlubíte. Vy jste své děti zradil a vydáváte za svou ctnost, že jste se s nimi stýkal jen v omezeném rozsahu. Mně je z Vás špatně.

+1/−2
27.4.2015 16:16
Foto

V12l23a65d55i37m18í75r 83K30r40o28u46p76a 8797868751512

No vidíte, vám je ze mě špatně, a mně je z vás zase do smíchu. Buďme rádi, že se máme. Mimochodem, tímhle příspěvkem jste udělal panu Cihlářovi dost medvědí službu...:-)

0/0
27.4.2015 16:29

S90y65l52v49a 37Š20p73o57r64k34o83v13á 9766949820564

Držím palce, aby vaše dítě vyrostlo bez problémů... ale až třeba někde v dospělosti vyhledá psychologa s nějakými osobními problémy, zkuste se zamyslet nad tím, jak velkou roli v tom hrála "vynucená" střídavka. Nebo si zkuste vyhledat nějaké psychologické studie z Ameriky, kde střídavá péče "jede" už daleko déle a kde lze vidět, jaké může (samozřejmě nemusí) mít ta střídavka proti vůli jednoho z rodičů dopady na dítě až v jeho dospělosti... nikoliv proto, abyste to vzdal, ale abyste se poučil z chyb a dělal vše hlavně ku prospěchu svého dítěte. Nejsem odpůrce střídavé péče, jen vím o tom, jaké může (a jak už jsem psala nemusí) mít dopady na dítě... a o dítě by mělo jít při rozvodu především

+2/0
27.4.2015 14:25

M42a19r55t34i50n 37K66a45v60k81a 4526641352282

Ono stačí číst výpovědi těch dětí, které tou "péčí prošly" a dnes nenávidí své rodiče a nechtěj se s nimi stýkat. Ovšem třeba i to si oan Cihlář vymůže soudně. :)

+2/−1
27.4.2015 14:29
Foto

P20e91t62r 98C35i57h40l23á73ř 6139915976712

To jsou nesmysly, Takový zdroj výpovědí dětí neexistuje, pokud máte na mysli jeden web, tam smyšlené anonymní příběhy. Jestli chcete mluvit s někým ze střídavky, mohu vám to domluvit

+3/0
27.4.2015 14:36

S82y90l80v53a 44Š44p89o43r70k40o50v11á 9626989160874

ano, mám pocit, že často jde při vynucení střídavky daleko víc o zájem a "city" rodiče než dítěteRv

+2/0
27.4.2015 14:41

J55a66r18d31a 45C24h91o49v76a69n34e25c 6291445513429

Dítě chce oba rodiče. Až na nepatrné výjimky. Žel, naše soudy se na zájem dítěte neohlížejí. A proto povolují rozvody. Jen zcela výjimečně, tak zhruba 0,5 promile, je rozvod i v zájmu dítěte.

No, to jsem přehnal. Není to více než 0,1 promile.

Když se chce někdo rozvádět, má být řádně zmrskán a poté poléván studenou vodou, dokud nepříjde k rozumu. A když na rozvodu trvá, pak mu tedy holt má být povoleno opustit domácnost, ale bez dětí a bez společného majetku.

0/−2
27.4.2015 16:14

S52y64l82v54a 78Š37p17o29r45k84o48v60á 9216979710574

Můžete mi říct, co máte na mysli pod pojmem "povolují rozvody"?? Lidé jsou podle vás majetkem atátu, který rozhoduje o tom, jak mají žít? Neměl byste se s vašimi názory přestěhovat na území Islámského státu??

Dva příklady: Muž, jehož žena se vyspí s kdekým, on od ní dostane nějakou pohlavní nemoc a poté podá žádost o rozvod, by měl  opustit domácnost bez dětí a společného majetku, na který minimálně polovinou přispěl?? Žena, jejíž manžel  propije výplatu, občas ji profackuje - a ona podá žádost o rozvod - má být vyhozena bez dětí (které živila) a bez majetku na který miminálně polovinou přispěla??

+2/0
27.4.2015 16:34

R33o34s27t46i82s75l36a68v 98C40a75h74a 6203737247351

rekl bych, ze mnohem negativnejsi dopady na dite maji pripady, kdy jeden z rodicu stve dite proti druhemu. A tech bude vyrazne vice, nez vsech stridavek dohromady.

+2/0
27.4.2015 14:30
Foto

J88i18ř57í 97H26e61r19m27á58n87e85k 4606742402380

U nucených střídavek neštvou?

+2/0
27.4.2015 14:32

S78y96l76v90a 93Š27p14o58r75k38o24v54á 9476619410194

ANo, i to může mít negativní dopad - ale většinou v daleko méně případech, než si lidé myslí. Dítěti  takové chování totiž vadí a instinktivně se časem obrátí proti takovému rodiči... výsledkem je, že v době, kdy může o svém styku s rodičem sám rozhodovat či když se osamostatní, styky s takovým rodičem výrazně omezí - pokud nejde o nějakou patologickou situaci - ho sice nezavrhne (to je pro dítě opravdu těžké), ale vídá se s ním jen z jakési slušnosti či povinnosti (je to přece jen rodič) a vztah k němu má dost formální.

+1/0
27.4.2015 14:39

R70o69s23t71i12s49l72a41v 71C25a98h86a 6933887747921

vite, co je to syndrom zavrzeneho rodice?

0/0
27.4.2015 14:46

S68y12l95v77a 43Š82p30o17r83k59o81v69á 9126179700654

samozřejmě že vím - ovšem při běžném "štvaní" jednoho rodiče proti druhému, které provází bohužel nemalou část rozvodů, tento syndrom většinou nehrozí. Ten nastává až při skutečně patologickém chování jednoho z rodičů - a věřte, že většina lidí se "patologicky" nechová...Samozřejmě že právě takové atypické případy jsou medializovány, takže může nastat pocit, že když maminka nadává na tatínka že jí neplatí a že to byl on, kdo zavinili rozvod, či tatínek na maminku že je vyžírka a že to byl ona, kdo zavinili rozvod, dochází k syndromu zavrženého rodiče - jenže ono tomu tak není. Navíc velice záleží i na samotném dítěti: Existuje řada případů, kdy matka štvala proti tátovi - a jedno dítě ho "zavrhlo" a druhé s ním má později naopak daleko lepší vztahy než s matkou

+1/0
27.4.2015 15:00

J27a78r25d90a 60C67h36o39v34a44n29e78c 6271275633859

Lžete paní. Syndrom zavrženého rodiče nastává velice brzy po té, co dítě přestane jednoho z rodičů vidět. Čím nižší věk dítěte, tím rychleji to nastává.

0/−1
27.4.2015 16:19

S62y30l84v45a 65Š63p75o86r49k16o86v51á 9666129390634

Nelžu... jenže s fanatiky vašeho typu se prostě diskutovat nedá..těžko můžu na netu zveřejňovat konkrétní případy, které vaše tvrzení vyvracejí, ale zkuste si pokecat s nějkaým psychologem (samozřejmě mužem - ženy evidentně nenávidíte;-D) - on vám moje teze potvrdí

+1/0
27.4.2015 16:36
Foto

J53a43n69a 25M73a83j41o10v75á 4655522976633

Víte, ono se o těch navázaných vztazích v dospělosti (či pozdním dospívání) často mluví, ale je to taková hezká pohádka. Jestliže s tátou děti nemají třeba deset let kontakt a pak ho v pubertě vyhledají, aby zjistili, že prostě jen ustoupil matce, která kontakt nechtěla, mohou se začít stýkat, ale rodinný kontakt z toho už nikdy nebude. Ten vzniká časem, sdílením, společnými zážitky, předáváním zkušeností, péčí. Happy end může být vždycky už jenom jakousi iluzí, vyjádřením situace, že "lépe pozdě než později". 

Představa, že se dá takto ztracený čas jako zázrakem dohnat patří do vrcholných partů muzikálů, v realitě ji v zásadě není možné najít.

A je-li toto lepší vztah než s matkou, pak to znamená, že dítě nemá v zásadě nikoho. To dle mne není vítězství.

0/−1
27.4.2015 17:27

S51y88l66v94a 94Š16p80o31r35k10o62v12á 9376509540794

zkuste si ještě jednou přečíst diskusi - nikde není ani slovo o tom, že by se dítě s druhým rodičem nestýkalo - hovoří se jednak o neumožnění střídavky, jednak o pomlouvání (štvaní) rodiče. Takže nejčastější realita v takových případech je taková, že dítě je v péči matky, co nechce střídavku, dělá sice problémy ve styku s otcem, ale nebrání mu zcela (už přece jen pár matek platilo dost mastné pokuty a hrozí jim i vězení) - takže dítě s otcem kontakt nezrácí a samo se pak později rozhoduje, s kým a jak často se vídá. A protože zavrhnout matku je pro dítě velice obtížné, nakonec mívá v dospělosti víceméně dobrý vztah s oběma. Pokud je to naopak a ten, kdo "štve", je otec, mívá to horší konce - protože zavrhnutí otce je pro dítě přece jen o něco málo přijatelnější - takže takový otec pak sklízí, co zasel, častěji než matka

+1/0
27.4.2015 17:34
Foto

J83a71n31a 15M64a34j83o56v48á 4225782886843

A pomlouvání a štvaní rodiče je co? 

Víte, já neznám jedinou matku, která by platila skutečně mastnou pokutu a když nepočítám tu jednu herečku, jejíž jméno mi teď nenaskočí, nevím ani o soudu.

A to tohle prostředí VELMI dobře sleduji.

Upřímně - vy máte dobré vztahy s někým, koho Vám někdo roky pomlouvá a zkresluje o něm obrázek? A nemusí to být příbuzní, stačí třeba sousedé...

Tak prostě lidské mysli nefungují, ač si to rádi namlouváme. Zrcadlíme své životy, zkušenosti, své okolí. 

A nemyslím, že zavržení otce je pro dítě snazší. V žádné učebnici jsem se s tím nepotkala. Každý z rodičů má v dětském životě svoji specifickou roli. A každý z nich hodně chybí.

0/−1
27.4.2015 17:48

S68y98l20v77a 33Š97p26o30r56k70o94v58á 9416279430164

ano, znám velice dobře jednoho mladého muže (dnes už tátu), který přes všemožné (a někdy dost drsné) snahy své matky má dnes se svým otcem hezký vztah... možná i proto, že otec poslechl radu psychologa, se kterým vše dlouhodobě řešil, a na jednu stranu se neustále o kontakt se synem snažil, na druhou stranu to neřešil taháním dětí a bývalky k soudu, výživné platil bez ohledu na šikanu bývalky atd. A ten syn to prostě dokázal v dospělosti "ocenit". A takových příkladů znám několik - i když ty spíš ze spisů než osobně.

A co se týká zavržení rodiče - zavržení matky je pro dítě většinou daleko těžší, což je prostě dáno "přírodou" - tedy tisíciletým vývojem našeho mozku na základě daleko užšího kontaktu dítěte s matkou - a pár desítek let, kdy je tomu jinak, na tom nic nezmění. Nemluvím samozřejmě o nějakém veřejně prezentovaném zavržení - ale o tom skutečném, které probíhá v duši (mozku), kdy dítě matku zavrhne doopravdy. Je to težké dokonce i pro dítě, které matka týrá - ovšem týrající otec bývá zavržen daleko častěji a hlavně snadněji

+1/0
27.4.2015 18:03
Foto

J22a45n42a 86M29a91j93o30v91á 4975262156193

Víte...nezlobte se, Sylvo, ale tohle není asi rozumná diskuse. Mně se nechce přehadovat, troufnu si říci, že z mnoha důvodů tématu velmi dobře rozumím. A reagovat na "znám jednoho mladého muže"...fakt smysl nemá.

Svět není černobílý a ani péče o děti po rozvodu taková není. Děti je potřeba chránit s citlivostí a respektem právě k těm dětem. Stát není k tomu, aby zasahoval do rodinných vztahů, ale k tomu, aby si chránil děti, z nichž by měli vyrůst dospělí schopni dobrých vztahů a férového jednání. Aby byli sami schopni být fér, nemohou vyrůstat v pokřiveném světě, protože pokud ano, navždy si ho ponesou do dalších vztahů. A to je opravdu důležité, to jsou ta křehká prokletí táhnoucí se rodinami po celé generace. 

A tím si dovolím debatu uzavřít. Ráda bych povídala. Hádat se mne ale nebaví.

0/−1
27.4.2015 21:38

S82y37l91v46a 66Š10p51o34r14k51o38v59á 9366109350564

já se nechci také hádat :-)- baví mě diskutovat a v diskusi sobě (a naopak druhým) rozšiřovat pohled o další názory. Spíš mi vadí, když někdo vybere z příspěvku jednu větu a reaguje jen na ni - nikoliv na zbytek příspěvku (nepsala jsem samozřjmě jen o tom, jednom konkrétním případu, ale i o tom, že znám spoustu dalších takových - ze spisů i z jiných zdrojů) - takže nejde o ojeidnělou výjimku.

Ano, zcela s vámi souhlasím, že stát by neměl zasahovat do rodinných vztahů, ale aby chránil děti. Jenže problém je právě v tom, co si kdo pod tou "ochranou" představuje. A jsme zpátky na začátku diskuse: Je vynucená střídavka ochranou dítětě? Ale máte pravdu, že my tady na diskuzi to opravdu nevyřešíme:-)

+1/0
28.4.2015 9:26
Foto

J33a17n50a 50M35a75j45o12v64á 4765152886843

A když takto omezí styk s manipulujícím rodičem, kdo mu zbude?

0/−1
27.4.2015 17:21

S35y81l21v21a 98Š86p67o66r94k59o42v63á 9866419890574

Kdo? No většinou ten druhý;-D... píšu přeci o dítěti ve věku, kdy se osamostatní a sám se rozhoduje, s kým se jak bude vídat

+1/0
27.4.2015 17:27
Foto

J69a64n92a 94M45a74j19o63v68á 4305172906883

Jenže toho už roky (kvůli oné manipulaci) nemá...

0/−1
27.4.2015 17:28

S80y89l94v61a 49Š78p69o27r48k37o23v67á 9896379560184

už jsem odpovídala o příspěvek výš:-)

+1/0
27.4.2015 17:35
Foto

V47l44a54d53i94m21í21r 93K48r59o72u56p51a 8777798751762

Jestli máte na mysli toho stejného pana Jiřího Fialu, který byl i zde na blogu jako diskutér, a který sprostě napadal všechny ženy bez rozdílu, který žehnal jejich upalování ve středověku a přivazování na pranýř, tak potěš koště, to se tedy máte fakt s kým srovnávat...8-o

+5/0
27.4.2015 14:07
Foto

P23e69t46r 12C47i61h30l40á30ř 6379795366552

Nevím, kdo tu kdy byl a psal. Znám Fialu, který vyhrál u mezinárodního soudu spor s ČR. Toho, na kterého odkazovala na svojí přednášce na Právech v Olomouci ústavní soudkyně paní Šimáčková. To mi stačí na to, abych ho tu zmínil. Pokud to byl on, kdo sprostě nadával, tak věřte, že někteří lidé dokáží i zabít, když jim seberou děti.

+1/−2
27.4.2015 14:33
Foto

V46l61a55d82i82m71í46r 45K85r77o82u67p11a 8287968691952

Tak to musí být ale borci, viďte...?

+1/0
27.4.2015 14:59

R58o42s90t22i24s85l70a83v 10C81a34h22a 6733837417671

Jeste doplnek ke stridave peci - v podstate jsem to absolvoval.

1) rodice chodili na smeny, takze jeden tyden odpoledne s jednim druhy tyden s druhym. Ale ve stejnem byte

2) v sobotu rano presun na venkov, v nedeli vecer zpet, takze i ta zmena pobytu prisla, jini kamaradi, presun obleceni

0/0
27.4.2015 14:02

J91a23r20d11a 68C94h17o39v40a36n91e63c 6441465423329

Střídavka je špatné řešení ze zoufalství nad šílenou realitou.

Pokud by alespoň 40 % dětí bylo po rozvodu svěřováno do péče otců, požadavek střídavé péče by se vůbec "nenarodil".

+2/−1
27.4.2015 13:20
Foto

J69i34ř78í 46H44e42r32m75á83n98e82k 4896212322220

Píšete, jakoby "střídavka" byla samospásná a řešila všechny problémy. Uvažujete třeba o tom, že by nucená střídavá péče mohla všem zúčastněným uškodit?

Já jsem "zastaralý zpátečník" a tvrdím, že matka je tím nejpřirozenějším pečovatelem o dítě a otec je až na druhém místě. 

Že sice formální rovnoprávnost existuje, ale v praxi jsou mnozí otcové, jako druhdy já, šťastni, že dítě nemají na krku "na plný úvazek".

Sice jen na polovinu času, ale pro povolání to může být stejně zabíjející, jako kdyby to bylo na 100% času.

Tím ale nechci preferovat ten či onen způsob řešení. Pouze říkám, že množina otců, kteří by po "střídavce" toužili, je limitovaná.

+2/−2
27.4.2015 12:57
Foto

P93e50t98r 18C15i86h68l36á62ř 6359615816862

Pane Heřmánku, měl byste pravdu, pokud by ženy dnes nechtěly být emancipované s muži, nechtěly pracovat hned po porodu, neodkládaly rodičovství až po vysoké škole a 30. roku věku. Měl byste pravdu, kdyby v našem státě všechno fungovalo, jak má. Napadlo Vás, že někteří muži jsou s dětmi častěji, než matky?

+1/−3
27.4.2015 13:03
Foto

J93i17ř48í 62H49e12r51m49á14n94e32k 4596892442260

Jistě. Napadlo. Pouze nevím, jaký je ten poměr. 

Prostě, to řešení musí být vždy individuální a žádný způsob péče o dítě by neměl být zatracovám

+2/0
27.4.2015 13:08
Foto

P69e22t27r 27C17i24h96l22á44ř 6379375446112

s tím souhlasím. Jen nechci démonizovat střídavku, protože mám velkou osobní zkušenost, potvrdilo to několik znalců a znám i další podobné případy z okolí

0/−1
27.4.2015 13:35

J96a25r21d82a 60C45h80o76v59a29n50e19c 6791725883559

To, že Vy jste pochybený otec, který se na své děti vykašlal, neznamená, že jsou takoví všichni muži.

+1/−1
27.4.2015 13:17
Foto

J76i58ř25í 52H52e66r49m17á43n73e71k 4956942142340

Pochybený otec? A kdo jste, abyste to soudil? Děti mám tři a pravda, teď mám nejintenzivnější vztah s tou nejmladší.

Ale má to jeden jediný důvod. Obě starší děti jsou již buď přes 40 neb krátce před, mají své rodiny, svá zaměstnání a tak se vídáme sporadicky.

S tou nejmladší se vídám skoro každodenně, protože mi pomáhá pečovat o moji matku (1923).

Takže bych Vás velmi prosil, abyste slovo "vykašlal se na děti" používal tam, kde je případné a nikoli v případu, o kterém nevíte zbla nic.

Snad jenom to, že nejsem příznivec "střídavky", která když jsme se před více než dvaceti lety rozváděli, prakticky neexistovala nebo kolem ní alespoň neposkakovali její fanatičtí příznivci.

+1/0
27.4.2015 14:31

P21e66t50r 51S88p83o48r97e53r 6623483206922

Zas tak skvělé to není. Znám holku - 13 let, co žije od nějakých možná 5 let ve střídavé péči. Týden u tatínka, týden u maminky. Domov nemá nikde. Má ráda lidi, má kamarády, má ráda své malé sourozence od tatínka i maminky, ale na ní samotné jí nezáleží, myslí si, že nemá žádnou cenu. To si nevymýšlím, takhle mi to řekla sama. Asi nemá nejlepší předpoklady pro start samostatného života. :-/

+7/0
27.4.2015 12:57



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.